Σχολικός Λαχανόκηπος...is loading!
Το έδαφος είναι θεμελιώδες για τη ζωή στον πλανήτη μας, καθώς αποτελεί τη βάση για την καλλιέργεια τροφίμων, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την ισορροπία του οικοσυστήματος. Η κατανόηση της αξίας του εδάφους από μικρή ηλικία μπορεί να καλλιεργήσει τον σεβασμό για τη φύση και τη συνειδητή στάση απέναντι στη διατροφή και το περιβάλλον.
 |
Η δημιουργία ενός σχολικού λαχανόκηπου στο νηπιαγωγείο συνδέεται άμεσα με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης στάσης ζωής απέναντι στο περιβάλλον και τη διατροφή. |
 |
Μέσα από την καλλιέργεια λαχανικών, τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της τοπικής παραγωγής για τη μείωση των εκπομπών CO₂ που σχετίζονται με τη μεταφορά τροφίμων. |
 |
Οι βασικοί στόχοι περιλαμβάνουν: Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος Προώθηση της αγάπης για τα τοπικά προϊόντα και της υγιεινής διατροφής Καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων ζωής Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
|
 |
Το Νηπιαγωγείο άνοιξε την πόρτα του και υποδέχτηκε γονείς και μέλη του Συλλόγου Γονέων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού λαχανόκηπου |
 |
Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν από κοινού, αντάλλαξαν απόψεις και σκέψεις και βίωσαν βιωματικές εμπειρίες! |
 |
Η προετοιμασία του εδάφους ήταν το πρώτο βήμα. Ξεχορτάριασμα και σκάψιμο για την υποδοχή των φυτών. |
 |
Τα παιδιά μαθαίνουν τη σύνδεση του εδάφους με την παραγωγή τροφής και τον κύκλο ζωής των φυτών. |
 |
Το χώμα μπήκε στις ζαρντινιέρες. Τα παιδιά ακολουθούν τις οδηγίες και βοηθούν! |
 |
Η δημιουργία κομπόστ από οργανικά απορρίμματα που ήδη γίνεται στο Νηπιαγωγείο μειώνει τα απορρίμματα και συμβάλλει στη φυσική λίπανση του εδάφους. |
 |
Τα παιδιά θα μάθουν να φροντίζουν τα φυτά, να ποτίζουν και να συγκομίζουν, αναπτύσσοντας δεξιότητες ομαδικότητας, συνεργασίας, υπευθυνότητας και φροντίδας. |
 |
Ήρθε η ώρα τα μικρά φυτά να πάρουν τη θέση τους στο έδαφος! |
 |
Ο λαχανόκηπος θα λειτουργήσει ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, ενισχύοντας την παρατήρηση, την υπομονή και την αγάπη για το φυσικό περιβάλλον. |
 |
Το πρώτο μέρος ολοκληρώθηκε με επιτυχία! |
 |
Ο κ.Νίκος Κοκκίνης μπαμπάς του Ιάσονα μας βοήθησε, έχοντας τη γενική επιστασία με τις γνώσεις και τις ικανότητές του! |
 |
Στο δεύτερο μέρος μας έδειξε πώς γίνεται η σποροφύτευση. |
 |
Χρησιμοποιήθηκαν παραδοσιακοί σπόροι ντομάτας, πιπεριάς Φλωρίνης και μελιτζάνας. |
 |
Το επιτραπέζιο θερμοκήπιο που μας χάρισε η μαμά του Θεοδόση, κ.Κατερίνα Σαρλού, γέμισε με μικρά σποράκια! |
 |
Τα παιδιά θα κατανοήσουν την αξία της τροφής και της φυσικής καλλιέργειας, με στόχο την ευαισθητοποίηση για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. |
 |
Τώρα θα περιμένουμε τα μικρά και μεγάλα θαύματα της φύσης! |
 |
Στο πίσω μέρος της αυλής φυτεύτηκαν καρποφόρα δέντρα, μία αμυγδαλιά, μία μηλιά, μία αχλαδιά, προσφορά του Συλλόγου Γονέων. |
Συνολικά, εκτός από τα δέντρα φυτεύτηκαν περίπου 60 μαρούλια και σπόροι από διάφορα λαχανικά!
Η μαμά του Αλέξανδρου κα Σουρλή Χριστίνα βοήθησε και στον ανθόκηπο!
 |
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς του σχολείου μας για την προσφορά χώματος φύτευσης και για την όμορφη συνεργασία, την υποστήριξη και την χαρά να μοιραστούμε τη βιωματική αυτή δράση. Ιδιαίτερα τους γονείς που κατάφεραν να είναι σήμερα κοντά μας: κ.κ.Κοκκίνη Νίκο (για την συνολική επιστασία και την υποστήριξη), Μακρυωνίτη Ιωσήφ, Μελετάκη Γιάννη, Μακροπούλου Δήμητρα, Μελιούμη Κλεοπάτρα, Ορφανίδη Όλγα, Πορίχη Αντώνη, Σουρλή Χριστίνα, Στάνεβα Ντιάνα και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων κ.Βαγγέλη Γερεντέ και κ.Τσαλκούτη Μαρία καθώς και την κ.Σάρλου Κατερίνα που μας πρόσφερε ένα μικρό επιτραπέζιο θερμοκήπιο.
Ο λαχανόκηπος τώρα ξεκινάει και θα συνεχίσει να χρειάζεται τη βοήθεια όλων!
*Η δράση υποστηρίζεται στο πρόγραμμα Erasmus+KA210-59F69C46 - Small-scale partenrships in school education με τίτλο Food in schools and climate change-what is the connection? I take action, συντονιζόμενο από τη Σλοβενία. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.